0

TIPS UTK BAHAGIA

  • Bercinta dgn harta yg kekal akn kita ada selamanya. Hatinya bukan dgn paras rupa mahupun harta yg tidak akan kekal lama dn mungkin shaja hartanya akan susut dek di gunakan.
  • Bercintalah dgn kdua ibu bapamu. Kerana dgn menilai cinta ibu bapamu tentu kamu juga akn mahu utk seperti mereka.
  • Cuba menerima dirinya seikhlasmu. Dirinya tidak semestinya seperti yg kamu minta,,tetapi kamu boleh melakukannya lalu mnjadikannya sempurna.Dirimu juga belum tentu sempurna di matanya,,jd saling melengkapi itu bagus.
  • Belajar untuk setia. Seperti aku,,aku cuba belajar untuk setia,wlupun dulu aku masih jahil tentangnya,,aku jadi curang,,tp dia tetap memaafknku,,aku berjanji akn berubah..
  • Cuba fahami pekerjaannya@waktu2nya. Kmu jgk kne faham bhawa dia xsepenuh masa untuk selalu msj or telefon or bersamamu,,berikan dia ruang untuk bebas melakukan pekeraannya.
  • Belajar untuk memahami dirinya. Biarkan dia berlaku adil di antara dirimu, pekerjaannya, keluarganya dn juga kehidupan hariannya. Kamu juga mesti mahukan waktumu sendiri, begitu juga dgn dirinya.
  • Jadilah dirimu itu tidak mementingkan diri sendiri. Biarkan lah kamu yg selalu mengalah untuknya. Biarkan apa sahaja yg ingin dia mulakan. Dia juga akan bertolak ansur dgnmu.
  • Jgn membezakan antara keluarganya dn dirimu. Kamu tiada hak untuk membiarkan dia banyak meluangkan masa dgnnya. Selagi kamu belum sah menjadi isterinya/suaminya,,jgn cuba utk mmbeza2kn. Mungkin akan berlakunya perang dunia ke12.
  • Belajar untuk menerima keluarganya. Seperti aku, aku cuba utk bersama dgn keluarganya mahupun terlibat dlm aktiviti keluarganya. Selain merapatkan hubungan, aku jgk blajar utk menyesuaikan diri aku dgn suasana yg baru.Jgn mbezakan diantara keluargamu dgn keluarganya. Kerana setiap keluarga punyai identiti tersendiri.
  • Sayangi hartanya. Jika dia ada memberikan hadiah atau ape2 sahaja, terima dgn seikhlas hati. Ucapan or pujian sudah cukup utk buatkan hatinya gembira.
  • Berikan hadiah yang istimewa buatnya. Walaupun hadiah yang kamu berikan adalah MURAH or MAHAL,,yg penting ianya ikhlas dari hatimu, bukan dipaksa2.
by:annisaechute

0 comments:

Website Signs
Back to Top