Perjalanan aku bersama DNS

سْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم'

Assalamualaikum wbt
buat sahabat2 yang sentiasa menjadi sebutan
dalam doa2 ku.

Perjalan hidup tak seindah yang kita sangka.
Begitulah kisah aku sebelum tercampak bersama kalian.
(Hahaha tercampak tak bermaksud aku tak rela bersama korang ye)
Kalau sesiapa yang rapat dan tahu cerita ni
depa akan faham bahwa aku sebelum nak datang poli ni
aku berperang dengan jiwa dan perasaan.
Malah aku jugak berperang dengan kaum keluarga.
Oleh kerana..

"Aba,,ibu..Perlis jauh sangaaat......"
"Susah nanti nak balik Johor selalu..."
(alasan sebab takmo jauh dari family)

Ibu said :: "Takde yang mati pon kalau duk Perlis..
Orang lain boleh je duk oversea..tak mati pun melaikan Allah amik.."

Sigh..lepas ibu tu ibu report kat abangKI(ipar)
ape lagi kene basuh aku time tu,
then petang tu jugak la aku xray dada, beli cadar bagai(keperluan asrama)
yang lain esp Bankin duit la ape la aku buat 
pagi nak daftar politeknik.

Tugas2 yang aku beri:
Ibu : Call maksu beli tiket bas Johor-Perlis.
Kak ami : Aku kuakan baju kurung 1almari dan dia kasi lipat.
Nenek : Tolong kasi risau..
Abah : Kira duit..hahah
Kak na n abgKi : Anta uruskan aku kat bandar.

Kerja gila dalam masa 1/2hari.
Preparation ke politeknik.
(Panjang sangat..takrela nak sambung)





Oke,bila start 1st day aku kenal korang.
Cehh sume muka syok suci..hahahah
padahal korang la gula,,korang la garam. Thats Y la aku sayang ampa.

Kawan pertama aku kenal, 
Mira.
(sebab dia 1kapal dengan aku,mean budak Johor)

Lelaki yang start aku menyampah, 
SaifullahZahidi
(sebab aku aim muka dia budak bajet pandai)

Yang suweet,
Aswad Barney
(sebab mata dia je sweet bukan dia)

Yang comel,
Abey
(sebab dia ni chubby and baby face)

To gurls n boys: Aku makan masa nak kenal sebab tak semua aku
leh masyuk..bukan bermakna aku SOMBONG oke..
(ni Yana gitahu la aku cenggini awal2nya..haha(siapko)..)
Cuma masih belum terima kenyataan yang aku dah jejak Perlis secara tidak rela.

dan selepas SETAHUN SETENGAH
aku kenal korang dan sayang korang pun makin bunga2.cehh..
Aku tak layak nk judge korang dari luaran tapi aku kenali korang yang macam2 warna kehidupan dengan
KEAKRABAN.
Eha, Zura, Sara, Yana, Mira, Emy, Along, Wawa, Marni, Cha'ah. Dayah
Dayu, Aini, Hema, Marissa, Ain, Aisyah, Zira,Abey, Pullah, Fareez, Luqman, Shahrul, Aswad
Imran, Paan, Apek, Azrol, Shafiq, Bunjal, Hairi, Amin, Alif, PakDin, Azizi,(yg lain lupa,maap) 
Yang garang, yang suka gelak, yang kuat makan(esp ImranBobo), yang serius
macam2 pe'el. Tapi aku sayang persahabatan kita.
Walaupun macam2 benda jadi, 
AKU TAKNAK PK N TAKNAK AMEK TAHU lagi.
Sebab, bukan selamanya kita macam gitu.ye dak.
Sedangkan hujan tahu berhenti, kambing penat meragut(merepek).

Oke,bersempena dengan...(macam nak raya)
korang pegi PRAKTIKAL nih.
Aku ucapkan Selamat Maju Jaya dan Jaga Diri Baik2
(jgn mrempit,mrompak,mrempat,menculik,mcabul,merepek)
Yang penting..SAYANG kalian never end.

TO BE CONTINUED....(aku lupa r,dh ingat nanti aku sambung)
 


1 comments:

ZF said...

jgn la wat aku sedih

Website Signs
Back to Top