2

*Anak Melayu Tiada Malu

 Apakah itu cinta?
Ramai di antara kita yang masih tidak tahu untuk menilai apa maksud sebuah cinta. Kebanyakan yang mengenali apa itu cinta selepas mereka melalui banyak dugaan dan kebahagiaan ketika bercinta.
CINTA:
  • Cinta bererti jika kita benar-benar mencintai seseorang kita tidak akan pernah berhenti memikirkan tentang mereka walaupun sesaat dan merasakan dialah segalanya.
  • Cinta adalah perasaan yang tak dapat dilihat dan di jelaskan tapi boleh dirasai dan jika kita benar benar menyintainya, kita sanggup mati untuk mereka.
  • Cinta adalah segalanya.cinta hadir tanpa diundang..keikhlasan rasa cinta membangkitkan seribu kekuatan dalam jiwa dan diri kita. kerana cinta itu memberi sejuta rasa, tidak keterlaluan jika aku katakan cinta itu anugerah yang tidak terhingga.
  • Cinta membuatkan kita merasa bahagia dan selesa bila bersamanya dan  kita boleh menjadi diri kita sendiri, tak perlu make up,tidak perlu pakaian mewah semasa dengannya dan dia sentiasa merasakan kita adalah satu satunya insan yang dia sayangi.
  • Cinta adalah menyintai, pengorbanan, kesetiaan, persefahaman,,saling perlu memerlukan dan sentiasa mengambil tahu.
PROSES BERCINTA:











Ramai pasangan yang bercinta pada zaman kini hanya di labelkan sebagai "Cinta Pakai Buang". Tahukah korang semua maksud tersebut? Cinta pakai buang ialah cinta yang di lakukan angkara monyet. Kalau korang pernah pergi zoo, tengok la aksi monyet bila menggatal.Hehehe.

Okey, maksud anis sekarang ni, bila bercouple mula la si lelaki dan perempuan menggatal nak cuba macam2. Itu satu hal, kalau nak buat dosa sekalipun cuba la hormat pandangan orang2 yang melihat. Bukan anis nak tuduh siapa2 dalam hal ni, tapi perasaan segan dalam diri mereka tu hilang sekelip mata hanya nak menunjuk2 yang mereka couple ni sweet la sangat n romantikakodoamor.Mereka tak tahu yang anis ni nak meluat, bergesel2 la, berpeluk2 la, dalam kawasan umum. Pulak tu ada bangsa selain Islam yang tengok! Apa pandangan mereka bila tengok budak melayu macam tu. Anis nak tegur pun segan, apakan sahabat2 yang lain. Mereka hanya menundukkan kepala. Malu!!!

Tolong la hormati mata kami. Anis bukan nak cakap anis ni baik sangat, tapi dosa dan aib kita, biarlah kita yang tahu. Apa kata mata2 yang melihat. Timbul pula fitnah dan tuduhan. Si perempuan tu pun satu, melentuk liuk bila si lelaki bergesel2 dengan dia. Mana MALU korang?!! Jangan la biarkan kami mendapat dosa atas apa yang korang lakukan. Si lelaki, kalau niat korang nak jadikan si perempuan tu bini or bakal isteri, hormati mereka sebagai wanita, bukannya meminta2. Si perempuan pula kalau tidak mahu di minta2 tanpa rela, berpakaian sopan untuk mengelakkan nafsu lelaki berleluasa.

Buktikan yang cinta kamu itu tulus atas landasanNya.

Hanya yang anis mampu lakukan, bla dari situ dengan segera!!!

Yeay!!!
dapat 1bahan dari sahabat di Facebook..
korang tengok la,,sangat menarik,,,,
http://www.facebook.com/notes/aku-tak-sabar-nak-kahwin/selalu-yang-terjadi/201676819850534
menarikkkk,,,,,!!!

p/s:anis bukan nk mengaibkan sesiapa,,cuma anis nak nasihatkan diri anis dan korang supaya berhati2 dari pndangan sekeliling..maaf ats kekasaran bhasa.

2 comments:

S.U.F.E.E.N.A.N said...

Yg lagi akak pelik..siap bule letak dlm blog lagi posing daring2 dgn pakwe makwe..Allah hai..

Betullah..'Al-haya'u minal iman'- malu itu sebahagian dr iman (maksud hadis)

Tiada malu..tiada iman..

Kisah Kaseh Annisa said...

nak wat cmne kak,,sy nk tegur kng sy di bentak pula,,dah banyak kali sy nmpak org yg sama ni,,
tak hormat org lain,hormat la kt tempat awam n aib mreka 2,,

Back to Top