0

*Tahukah anda?


1. Kopi, teh dan minuman bikarbonat
ternyata dapat menyebabkan tubuh kita kehilangan banyak kandungan kalsium.
(Patut la golongan2 atok pakat tak dak gigi.
So, minum la susu banyak2 cam anis. Dutch Lady adalah pilihanku. Cewah!)


2. Sebanyak 75 ekar pizza
di makan oleh rakyat USA setiap hari.
(Satu ekar tanah kat kebun abah je da luasnye camne ni kan 75 ekar, mane badan
dia orang tak kurus semua.hihihi)


3. Beruang koala dan manusia
adalah dua makhluk yang mempunyai cap jari.
(saje bubuh gamba kawan2)


4. Jika anda terlalu banyak makan lobak merah
badan anda akan bertuka ke warna oren.
(Tah la auta ke fakta ni?)


5. Tulang adalah
lima kali lebih kuat dari besi.
(Tu pun kalau rajin minum susu macam anis,,hahahah.perasaan betoi)


6. Menggunakan headphone
walaupun untuk masa sejam akan meningkatkan jumlah bakteria yang terkandung
dalam telinga anda sebanyak 700kali ganda.
(bakteria ke tahi telinga?)


7. Seekor burung memerlukan
lebih makanan berbanding seorang bayi atau kucing.
(tapi kenapa dia kecik aje?)


8. Seekor lipas boleh hidup
selama 9 hari tanpa kepalanya sebelum mati.
(betoi2,,penah cuba)


9. Semut boleh hidup
sehingga ke usia 16 tahun.
(pernah terjadi)


10. Warna sebenar minuman CocaCola
adalah HIJAU.
(kini anis tidak lagi meminumnya sebab banyak kajian telah di lakukan bahawa
minuman di atas tidak baik untuk tubuh badan)


11. Otot terkuat di dalam tubuh badan manusia
adalah lidah.
(cube angkat barang kai lidah,,hahahaha)


12. Anda tidak boleh membunuh diri dengan
hanya menahan nafas.
(tahan nafas je taw jangan sampai tahan2 terkentut lak,,hihi)


13. Bahawa harimau putih selalunya
lebih besar berbanding harimau jingga biasa?
(sebab harimau putih minum susu,,harimau jingga minum carrot susu,,heheheh)


14. Bahawa cukai barangan & perkhidmatan
ialah sejenis cukai tidak langsung?
(nape kene bayar secara langsung? ha)


15. Bahawa kuku boleh mempamerkan
tahap kesihatan seseorang?
(penah kaji ni)


16. Bahawa air kencing biasanya
tidak berbau?
(kalau yang makan petai dengan merokok 2cmne lak ekh?)







0 comments:

Back to Top